Parisuhde

Perheneuvonta auttaa parisuhde- ja perheongelmien kanssa

Perheneuvonta auttaa sinua, kun jokin asia parisuhteessasi tai perheessäsi mietityttää sinua. Yhdessä voimme etsiä voimavaroja ja uusia näkökulmia parisuhteen ja perheen vaihtuvissa elämäntilanteissa. Elämää vaikeuttavat asiat on hyvä nostaa esiin varhaisessa vaiheessa. Puhuminen usein käynnistää myönteisen muutoksen. Voit ottaa meihin yhteyttä, jos etsit välineitä

• vuorovaikutuksen parantamiseen
  • seksuaalisuuden, uskottomuuden, väkivallan, riitelyn tai mustasukkaisuuden käsittelyyn
  • eroon liittyvään pohdintaan

Pääasiallinen työmenetelmämme on pariterapia. Muita työmenetelmiämme ovat perhe- ja seksuaaliterapia sekä perheasiainsovittelu.

Parisuhdeklinikalle voitte tulla peilaamaan parisuhdettanne muutaman käyntikerran ajan. Pidämme säännöllisesti ero- ja muita ryhmiä. Lisäksi käymme pitämässä alustuksia parisuhteen ja perheen hyvinvointiin liittyvistä teemoista. Keskustelukielenä voi olla myös ruotsi ja englanti.

Toiminta-alueina on Lahti, Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola, Hämeenkoski, Kuhmoinen, Kärkölä, Myrskylä, Nastola, Orimattila, Padasjoki, Pukkila ja Sysmä.

Palvelut ovat luottamuksellisia ja asiakkaalle maksuttomia. Palvelut koskevat myös kirkkoon kuulumattomia.

Lisätietoa perheneuvonnan toiminnasta löydät parisuhdeapua.fi-sivulta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Miten perheneuvontaan pääsee?

Voit varata ajan Perheasiain neuvottelukeskukseen soittamalla vastaanottosihteerillemme,

puh. 044 7191 535.

Puhelinpäivystys on maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 8–11.

Kesäaikana puhelinpäivystyajat muuttuvat.

Tukea parisuhteeseen

Parisuhdekeskus Kataja >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Väestöliitto >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Perheaikaa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Apuaeroon.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Rikasta minuaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ensi- ja turvakotien liittoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

SuhdeklinikkaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Fyysinen, henkinen ja seksuaalinen väkivalta on aina rikos. Älä jää asian kanssa yksin, vaan hae nopeasti ja rohkeasti apua.

Myös perheväkivalta on ihmisoikeusrikkomus

Ero on monivaiheinen ja monenlaisia tunteita sisältävä prosessi. Jos perheeseen kuuluu lapsia, eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen on usein vielä vaativampaa.

Jos mietit eroa, etsi itsellesi ja perheellesi tukea.

Ero on monivaiheinen prosessi

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta