Lapset ja lapsiperheet

Lapset ovat tervetulleita!

Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta." (Mark. 10:14)

Tainiovirran seurakunta noudattaa Jeesuksen esimerkkiä ja kutsuu lapsia ja lapsiperheitä mukaan toimintaan. Seurakunta tukee vanhempia ja perheitä heidän kasvatustehtävässään tarjoamalla erilaisia kerhoja, perheiden jumalanpalveluksia, tapahtumia ja leirejä.

Päiväkerhot

Päiväkerhot ovat seurakunnan varhaiskasvatustoimintaa 3-5-vuotiaille lapsille. Kerhon tavoitteet lähtevät ensisijaisesti lapsesta. Hänen kehitystään halutaan tukea monipuolisesti. Jokainen lapsi pyritään kohtaamaan yksilönä ja yhdessä opitaan iloitsemaan myös kerhokavereista. Varhaiskasvatuksen ohjaaja toimii yhteistyössä kotien kanssa.

Päiväkerhossa vietetään pieni hartaushetki. Kerhossa myös leikitään, askarrellaan, luetaan satuja, lauletaan, ulkoillaan ja syödään omat pienet eväät.

Päiväkerho kokoontuu Hartolassa maanantaisin klo 9-12 seurakuntatalossa.

Sysmässä päiväkerhoa ei tällä hetkellä järjestetä.

Perhekerho

Perhekerhoon kutsutaan kaikenikäisiä lapsia oman aikuisen kanssa. Tule tutustumaan toisiin lapsiin ja aikuisiin. Tarjolla lounas, josta vapaaehtoinen maksu. Kerhoon ei tarvitse ilmoittautua. Voit tulla kerhoon aina kun sinulle sopii.

Perhekerho kokoontuu Hartolassa seurakuntatalossa tiistaisin klo 9 - 12 ja Sysmässä Olavin toimintakeskuksen Nuotta-salissa keskiviikkoisin 9 - 12.

MiniJesari

MiniJesari on maksuton palvelu lapsiperheille. Olemme apuna esimerkiksi leikkimällä lasten kanssa, jos tarvitset aikaa lenkkeilyyn, lääkärikäyntiin, kauppareissuun tai vaikka siivoukseen. Voimme tulla joko kotiin katsomaan lapsia tai voit tuoda lapsesi seurakunnantiloihin. Palvelu varataan erikseen varhaiskasvatusohjaajalta.

YHTEYSTIEDOT:

Kirkkoherranvirasto ma - to klo 9 - 12 p, 03 876 300

Varhaiskasvatuksen ohjaaja: Marja-Liisa Aro p. 050 468 6542

TIEDOTTEET:

Hartola:

Päiväkerho:  maanantaisin klo 9-12 Seurakuntatalolla

Perhekerho: tiistaisin klo 9-12 Seurakuntatalolla

Seurispörriäiset: keskiviikkoisin klo 17-18 KunkkuAreenalla

MiniJesari: varataan varhaiskasvatuksen ohjaajalta (050 468 6542)

Sysmä:

Perhekerho: keskiviikkoisin klo 9-12 Olavin toimintakeskusken Nuotassa

MiniJesari: varataan varhaiskasvatuksen ohjaajalta (050 468 6542)