RAHAHUOLIA? RUOKA LOPPU?

Hankalassa taloudellisessa tilanteessa olevat voivat saada taloudellista apua. Avustaminen voi olla osto-osoitus paikalliseen ruokakauppaan tai kaupasta saatua ylijäämäruokaa. Tarvittaessa voimme avustaa myös laskujen maksamisessa.

Avustus on aina harkinnanvaraista. Keskustelemme asiakkaan elämäntilanteesta kokonaisvaltaisesti ja tarkistamme asiakkaan tulo- ja menotiedot.

Avun hakeminen kannattaa!

Avun hakeminen voi tuntua tosi vaikealta, mutta täällä olemme juuri sinua varten. Usein helpottaa jo se, että asioista voi puhua jollekin. Diakoniatyössä huomioimme tilanteesi kokonaisvaltaisesti ja mietimme, mikä sinua auttaisi parhaiten. Voimme myös täyttää yhdessä etuushakemuksia tai ottaa yhteyttä muihin avustaviin tahoihin, suostumuksellasi. Voimme hakea avustusta myös esimerkiksi Kirkon Diakoniarahastosta.

Apua on siis saatavilla. Älä jää vaikeassa tilanteessa yksin, vaan ota meihin rohkeasti yhteyttä! Taloudelliset huolet vaikuttavat ihmiseen monella tavalla ja ihmisten tilanteet ovat hyvin monenlaisia. Myös sinun tilanteesi on tärkeä!

Ja kuten diakoniatyössä yleensä, emme avustamisasioissakaan kysele kirkon jäsenyyttä, vaan palvelemme kaikkia kuntalaisia.

Vinkit avunhakemiseen

- Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään: Hartolan kunnan alueella Kirsi Männistöön ja Sysmän kunnan alueella Satu Saareen. Varaamme sinulle keskusteluajan.

- Varaa mukaasi tulo-ja menotiedot. Viimeinen toimeentulotukilaskelma käy hyvin tai tiliote. Tiedot voi näyttää vaikka puhelimesta. Jos tietoja ei jostain syystä löydy, tule silti sovitulle ajalle.

- Kerro tilanteestasi avoimesti. Haluamme auttaa sinua!

Voimia Sinulle!