Miestenpiiri kokoontuu kuutisen kertaa syys- ja kevätkaudella seurakuntasali Nuotassa Sysmässä tai muualla erikseen ilmoitettavassa paikassa. Miestenpiirin iltojen tarkoituksena on saada miehiä kahvikupposen ja keskustelun äärelle. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Ei kysellä minkäänlaisia jäsenkirjoja, poliittisia kantoja eikä uskonnollista vakaumusta. Kenenkään ei haluta tuntea itseään ulkopuoliseksi, ei edes ensimmäisellä kerralla.

Iltoihin on pyritty saamaan vieraaksi puhujia miehiä kiinnostavista aiheista. Silloin saadaan miehet helpommin keskustelemaan ja kyselemään. Vuosien varrella on joistakin puhujista tullut ”vakio vieraita”. Jotkut kertovat työstään ja siitä miten Jumala on heitä johdattanut elämässä. Tämä saa usein miehet avautumaan ja keskustelemaan aiheesta omassa elämässä.

Illat päättyvät yhteiseen rukoukseen, Herran siunaukseen ja virteen. Miestenpiiri tekee myös retkiä miehiä kiinnostaviin tapahtumiin ja kohteisiin. Tärkein on joka jouluinen puurojuhla Hartolassa.

Miestenpiirillä on oma kummilapsi Lähetysseuran aids-orpojen lasten ja nuorten tukiohjelman kautta. Tällä hetkellä hän on etiopialainen nuorimies Tazebe Kegne Setegn. Hän aloitti juuri opiskelun yliopistossa.

Miestenpiiri syntyi aikanaan Lauri Kirveen aloitteesta ja on toiminut jo 25 vuoden ajan. Nykyisin miestenpiiriä vetää Ari Hamina p. 050 567 6915. Tervetuloa mukaan!

kuvassa miehiä istumassa Sysmän seurakuntasali Nuotassa pöytien äärellä

kuvassa vanha hirsiseinä, jossa teksti Jeesus on Herra ja edessä kynttelikkö

Miestenpiiriläisiä kodalla istumassa nuotion äärellä