Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelukset ja hengelliset tilaisuudet kutsuvat hiljentymään Sanan ja rukouksen ääreen.

Jumalanpalveluksia vietetään Hartolan ja Sysmän Pyhän Olavin kirkoissa sunnuntaisin ja juhlapäivinä. Sysmässä syys-toukokuussa kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina jumalanpalvelus on Nuotassa. Jumalanpalveluksemme on yleensä klo 10 messu eli ehtoollisjumalanpalvelus. Kerran keväällä ja syksyllä vietämme perhemessua. Talvikaudella kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina on klo 10 sanajumalanpalvelus Hartolan kirkossa ja klo 12 messu Nuotta-salissa Sysmässä ja kuukauden kolmantena sunnuntaina on klo 10 sanajumalanpalvelus Sysmän kirkossa ja klo 12 messu Hartolan kirkossa.

Jumalanpalvelukset striimataan ja niitä voi seurata facebook-sivujemme kautta Hartola/Tainionvirran seurakunta sekä Sysmä/Tainionvirran seurakunta.

Olet tervetullut myös toteuttamaan jumalanpalveluksia yhdessä. Molemmissa seurakunnissa on ehtoollisavustajia ja Hartolassa myös vapaaehtoissuntioita. Mielellämme järjestämme kirkkopyhiä vaikkapa eri tahojen juhlavuosien yhteydessä, jolloin seurakuntalaisena voit olla vaikkapa tekstinlukija, kolehdinkerääjä, esirukouksen lukija tai avustaa musiikissa

Jumalanpalvelusten musiikista vastaa kanttorimme Jaak Luts.