Sysmän NNKY

NNKY eli Nuorten Naisten Kristillinen Yhdistys on eri-ikäisten naisten ekumeeninen, monikulttuurinen ja kansainvälinen liike, joka toimii Suomessa 25 paikallisyhdistyksen kautta. NNKY-liiton johtoajatuksena on ”Naisten rohkeat ja rakastavat teot” toistemme, yhteisöjemme ja koko maailman naisten hyväksi.

Sysmän NNKY on perustettu pitkänäperjantaina 29.3.1907. Yhdistyksemme historian voimanainen on ollut diakonissa Ida Pulkkanen, joka toimi puheenjohtajana ja vaikuttajana lähes 50 vuotta. Alusta asti NNKY on toiminut seurakunnan kainalossa, ja edelleen jatkamme rikasta yhteistyötä Tainionvirran seurakunnan kanssa. Kaikkeen toimintaamme ovat tervetulleita myös ei-jäsenet.

Sysmän NNKY:n toiminnassa kannattelemme toisiamme kristillisessä uskossa, teemme vapaaehtoistyötä ja tuomme toimintaamme kukin omaa osaamistamme. Järjestämme sunnuntaisin kokoontumisia, joissa mm. tutkimme Raamatun tekstejä, tutustumme mielenkiintoisiin vieraisiin tai laulamme keskiaikaisia rukouslauluja. Järjestämme retkiä kotiseudulle ja kauemmaksikin. Olemme käyneet mm. taidenäyttelyissä, teatterissa ja oopperassa. Tuemme nuoria naisia stipendein. Kesäsunnuntaisin pyöritämme Tapulikahvilaa lähetystyön hyväksi.  Osallistumme myös  NNKY-liiton järjestämiin kokoontumisiin.

Yhdistyksemme puheenjohtaja on Virva Hokkanen (virva.hokkanen at phnet.fi tai p. 040 735 3242) ja sihteeri Ulla Virkkunen. Ilmoitamme toiminnastamme Facebookissa sivuilla Sysmän NNKY ja Sysmä/Tainionvirran seurakunta sekä Kirkonseutu-lehdessä ja Lähilehdessä.

Jos innostut liittymään yhdistyksemme jäseneksi 10 eurolla ja tulemaan mukaan toimintaamme, saat jäsenetuina Näkyvä Nainen -lehden sekä alennuksia Hotelli Helkassa Helsingissä ja lomanviettopaikka Tunturikeimiöllä Muoniossa.