Seurakunta kantaa kriisin keskellä

Seurakunnan toinen tärkeä perustehtävä, evankeliumin ilosanomasta kertomisen lisäksi, on lähimmäisen rakkauden toteuttaminen käytännön tekoina ihmisten arjen keskellä.

Apostoli Paavali neuvoi kristillistä seurakuntaa: "Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain" (Gal. 6). Samoin hän neuvoi. "Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa" (1Kor 7).

Seurakunta kulkee rinnallasi, korvana, olkapäänä, tukena, käytännön apuna työntekijöidensä ja palveluidensa kautta. Ole rohkea, soita, nykäise hihasta. Älä jää yksin. Ota yhteyttä. Seurakunta on sinua varten.

Voit myös jättää nimettömänä rukouspyynnön, niin sinun puolestasi rukoillaan rukouspiirissä tai jumalanpalveluksessa.

Diakoniatyöntekijät ovat tukenasi.

Diakoniatyöntekijöiden puoleen voit kääntyä missä tahansa elämäntilanteisiin liittyvissä ongelmissa ja asioissa.

Me diakoniatyöntekijät, Kirsi ja Satu, olemme sinua varten. Voimme keskustella puhelimessa, sähköpostin välityksellä tai kasvokkain. Tapaaminen on mahdollista sopia diakoniatoimistolle tai pyynnöstäsi kotiisi. Joskus voimme lähteä vaikka kävelylle ja samalla keskustella mieltäsi painavista asioista. Tuen ja auttamisen tapoja on monia. Ole rohkeasti yhteydessä!

Diakoniatoimistot

Sysmässä

Olavin Toimintakeskus

Uotintie 7, 19700 Sysmä

Diakoniapäivystys ilman ajanvarausta  ti klo 9 - 11, muina aikoina ajanvarauksella puh. 050 478 4958 (pääsääntöisesti ma-to)

satu.k.saari@evl.fi

Hartolassa

Hartolan seurakuntatalo

Kirkkotie 2, 19600 Hartola

Diakoniapäivystys ilman ajanvarausta to klo 9.30 - 11.30, muina aikoina ajanvarauksella puh. 050 562 3225

kirsi.mannisto@evl.fi

Diakoniatyöstä voit lukea lisää tästä.