Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa avun antamista.

Diakonian lähtökohtana ovat Jeesuksen esimerkki ja hänen opetuksensa. Jeesus kohtasi apua tarvitsevat, köyhät, sairaat ja syrjäytetyt, kuunteli heitä, paransi, auttoi ja julisti anteeksiantamuksen sanomaa.

Kertomuksessa laupiaasta samarialaisesta Jeesus osoitti, että jokainen ihminen on lähimmäisemme riippumatta kansallisuudesta, rodusta, uskonnosta tai muista erottavista tekijöistä.

Diakoniatyöntekijän puoleen voi kääntyä missä tahansa elämän tilanteisiin liittyvissä ongelmissa ja asioissa.

Jokainen ihminen on arvokas, rakastamisen arvoinen!

Diakoniatyö Hartola

ESIRUKOUS

Jos haluat rukoiltavan puolestasi, jätä rukousaiheesi osoitteeseen kirsi.mannisto(at)evl.fi tai tekstiviestillä/whatsapp-viestillä 050 562 3225. Rukouspyynnön voi jättää nimettömänä, Jumala tuntee sinut.

Diakoniatyöntekijä Kirsi Männistö puh. 050 562 3225.

Päivystys ilman ajanvarausta torstaisin klo 9.30-11.30, muina aikoina tavattavissa ajanvarauksella.

Diakoniatyö Sysmä

ESIRUKOUS

Jos haluat rukoiltavan puolestasi jätä rukousaiheesi osoitteeseen satu.k.saari(at)evl.fi niin aiheesi puolesta rukoillaan nimettömänä seurakunnan rukouspiirissä.

Tapaamisesta diakonissa Satu Saaren kanssa voi sopia puhelimitse 050 478 4958.

Satu on tavoitettavissa pääsääntöisesti ma-to.

Diakoniatoimistot

Kirkkotie 2, 19600 Hartola

Avoinna to klo 9.30 - 11.30.

Uotintie 7, 19700 Sysmä

Avoinna ti  klo 9 - 11.

Runo diakoniasta: Täällä saat nauraa, täällä saat surra, täällä on tilaa tunteiden tulla.

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan